A mágia, avagy az Isteni Művészet egyidős az emberiséggel. A meghatározására tett kísérletek azonban rendre hibásak, ami számos félreértést, sőt félelmet szül. Ideje rendet tenni ebben a kérdésben is. A mágia ugyanis maga a Teremtés művészete.
Tartalomjegyzék
A Mágia bárki számára elérhető – de csak azok érik is el, akik hajlandók tenni érte!
Felejts el mindent a mágiáról, amit olyan emberektől hallasz, akik valamiféle hitnek titulálnák. Kerüld el azokat, akik vérségi örökségnek mondják és azt hirdetik, képességekkel születni kell.
A Mágia meghatározása
A mágia az igaz Akaratunk felfedezésének, kinyilvánításának és megvalósításának művészete. A szó eredete a méd papi törzs, a magh/magi nevéből ered. Ezt vették át a perzsák, akiknél a zoroasztriánus hit képviselőivé váltak. Innen került a görögökhöz magoi (mágus) és magia (mágia) formákban.
Ténylegesen művészet, annak minden jellegzetességével.
A közhiedelemmel ellentétben nem szükséges tehetség ahhoz, hogy valamely művészeti ágat elsajátítsuk, mindössze szorgalom, kitartás, tanulás és gyakorlás kell.
Igen, jó, ha van tehetség, ám minden tehetséges, de lusta alkotóra, akit a kutya sem ismer, jut tíz tehetséggel alig bíró, ám szorgalmas és lelkes művész, akiket elismernek vagy éppen csak a saját és szeretteik kedvére alkotnak.
Gondold így: ha vízvezetéket kell szerelni, nem az a fontos, hogy a szakma zsenije jöjjön. Az a fontos, hogy megbízható szakember jöjjön.
Mágiánál ugyanez érvényes – aki tanul, gyakorol, fejleszti magát, sokkal messzebb jut, mint aki a tehetségére építve semmit sem fejleszt magán.
A mágia tehát nem varázslás elsősorban. A mágia célja, feladata, szerepe az Élettervünk megvalósítása. A varázslás ennek járulékos hozadéka, egyik eszköze a sok közül.
A mágiát a varázslással összekeverni olyan, mint a festészetet összekeverni az ecsettel.
A Mágia alapfogalmai
Igaz Akarat
Az Igaz Akarat a legbenső akarat, a szellem, a tényleges önvalónk akarata, amely független testtől és lélektől.
Az akarat valamire való irányultságot, törekvést jelent, ezáltal csak az élők rendelkeznek akarattal. Még pontosabban, ami képes akarni az él, függetlenül a megjelenési formájától.
Minden testbe született, magasabb rendű lényben – a Földön ilyenek a delfinfélék, a főemlősök, az ember – háromféle akarat munkál:
- A test akarata, avagy az anyagra irányultság
- A lélek akarata, avagy az égre irányultság
- A szellem akarata, avagy életünk értelmére való irányultság
A harmadik szem csakra képi ábrázolása a hindu tradícióban – a harmadik szem hagyományosan az Akarat kinyilvánításának központja
Az anyaghoz tartozik az anyagi lét minden része. Birtoklás, szaporodás, táplálkozás, az anyagi valóságban való lét.
Az éghez tartozik minden kozmikus, az egyénen túlmutató cél, mint például szerelem, ikerláng, a lélekfaj céljai.
A szellem azonban az önvalónk, amelynek akarata, az igazi, valós akarat a saját utunkra, életeken átívelő fejlődésünkre való törekvés.
Szellem és Lélek
Az ember és minden testben élő magasabb rendű lény rendelkezik szellemmel – ez téves megközelítés. A Földre jött szellemi lények rendelkeznek lélekkel és testtel!
Nekünk van lelkünk és testünk.
Többféle rendszer létezik, amely több rétegét határozza meg az embernek és általában a létezőknek. Akad, amelyik csak test és lélek párosával dolgozik és akad, ahol kilenc réteget is megemlít.
Az egyszerűség kedvéért mi három résszel számolunk:
- Test
- Lélek
- Szellem
A Szellem az igaz önvaló, amely a Forrásból ered és végül oda tér vissza. Ez a tudat hona, mentes nemtől és fizikai fajtól, bár léteznek szellemfajok – vagy léleknemzetségek, ha így jobban tetszik. Sokak számára a lélek és a szellem egy és ugyanaz.
Mi azért teszünk különbséget, mert a lélek egy burok (valójában belső szűrő), amely lehetővé teszi a szellem számára az elkülönülést, ezáltal az ön-valóságot.
A test pedig az anyagi hordozó, ami által a szellem és a lélek tevékenyen nyilvánulhat meg a fizikai világban.
Önvaló
Az önvaló az, aki ténylegesen vagyunk. Az a szem, amely képtelen önmagát megfigyelni. Aki képes magát elgondolni – de nem azonos az elgondolttal.
Az önvaló az a mag, amelyből egész lényünk sarjad a létezés bármely síkján.
Varázserő
Habár ősidők óta ismert szerte a világon a varázserő fogalma valamilyen formában a mánától a pránán át a chi-ig, a varázserő megnevezése mellékes. A lényeg az, miként idézhető elő, hogyan tárolható, erősíthető és használható – és egyáltalán micsoda?
Az az érzelmi-éterikus esszencia, amely leginkább a szerelem és boldogság együttes érzetével jelentkezik, de nem irányul önmagában semmire.
Heka, a varázserőt megtestesítő egyiptomi isten hierglifája. Szó szerinti fordításban: „A Ká lélek otthona”
Az energia ugyanis forma és irány nélküli. Arra és úgy használjuk, ahogy akarjuk. Mindennek adunk energiát, amire a figyelmünket fordítjuk – ugyanakkor a legtöbb embernél ez az energiamennyiség elenyésző.
Megnyerted a lottó főnyereményt, amire annyira vágytál, és amit annyira reméltél? Na, hát ugyanígy nem leszel rákos sem csak azért, mert félsz esetleg tőle.
A varázslásnál használt energia mennyisége és minősége úgy aránylik a hétköznapi emberi figyelem által irányított energiához, mint özönvíz a csörgedező patakhoz.
A mágia tehát az igaz Akaratunk felfedezésének, kinyilvánításának és megvalósításának művészete
Olyan életeken át tartó út ez, amelyen bármikor elindulhatsz és bármikor megállhatsz rajta. A Te életed jobbá tétele az első lépése, mert utána tudsz már másokon is segíteni.
A mágia se nem fehér se nem fekete. A mágia = Művészet.
Az pedig, hogy mire használod, nem a mágiát minősíti – hanem Téged! Ráadásul a mágia ilyen felosztása gyermeteg és hazug. A világ sokdimenziós, ahol nincs olyan, hogy dualitás. A feketének a fehér és a színes és az átlátszó egyaránt, egyforma mértékben és elidegeníthetetlenül ellentéte.
Ez máris két dimenziós kvadralitás.
Akarni, tudni, merni, cselekedni.
Szerző: Fr. Aureion