Létezik a szegénységtudatnak egy különösen taszító megnyilvánulása, amelyet nincstelen zsarnokságnak nevezünk.
A szegénységtudatról és bőségtudatról már többször is írtunk.
Most szeretnénk egyértelművé tenni, mik is a fő szempontok, amiket mindenki érvényesít, aki bőségtudatban él.
Tartalomjegyzék
A három alapvető gondolati minta
A három alapvető gondolati minta a következő:
- Tisztelet
- Érték-elvűség
- Bőség
1. Tisztelem magam, ezért tisztelem a saját időmet, energiámat, tudásomat.
Mások felé is ezzel a tisztelettel fordulok, amíg kölcsönös marad.
Tehát senkitől se várom, hogy Nekem ingyen segítsen, sőt, még ő fizessen idejével, energiájával, tudásával azért, hogy az Én gondjaimat megoldja.
Ha ezt várja el tőlem Másvalaki, akkor azt jelzi, hogy nem tisztel. Aki pedig nem tisztel, az segítséget se várjon tőlem.
2. Érték-elvűség, azaz ami értékes, annak ára van
Usui is kipróbálta. Nem működött. Mi is kipróbáltuk. Nem működött.
Az emberek amit ingyen kapnak, azt értéktelennek tekintik.
Tanítás, gyógyítás, segítés, szertartás, kártyavetés, bármi… ha nem kell fizetniük érte, nem is értékes nekik.
Van, hogy ingyen adtuk át a tudást. Meghallgatták, majd elmentek a százezer forintos tanfolyamra, ahol kevesebbet tanultak meg.
Mégis értékesebbnek tekintették. Mert fizettek érte.
3. A bőségtudatot valljuk, éljük, hirdetjük.
A bőség anyagi, testi, lelki és szellemi síkon/szférában egyaránt jelen van, nem csak az anyagiakban való dúskálást jelenti.
A bőségtudat egyik fundamentuma az, hogy tudjuk, mi a pénz: eszköz. Egy kalapács, egy ecset, amivel remek dolgokat lehet megvalósítani.
Sokan azért szegények, élnek hónapról hónapra, nélkülöznek, mert tudat alatt tele vannak blokkokal és pénzhárító hiedelmekkel.
Például mocskosnak, gonosznak tartják a pénzt, vagy “csak annyi legyen, amennyi szükséges”.
Ugyancsak közrejátszanak a tévhitek.
Jézus szegénységet hirdetett – de ő azt is mondta, hogy pár hónap, egy-két év és vége a világnak, tehát ne anyagi javakat gyűjts, mert amúgy se tudod majd elkölteni. Ennek 2000 éve…
Jézus ingyen gyógyított – kivéve, hogy nem. Mert megszállt egy-egy jómódú ember házában, aki eltartotta, felruházta, a segítségkérők pedig adományokkal érkeztek.
Azaz Jézust – és más vándortanítókat, prófétákat, gyógyítókat – eltartotta a közösség. Senki se mondta azt, hogy “Simon, legyen rendes munkád, és szabadidődben gyógyítsd a sántákat” vagy “Zakariás, dolgozz egész héten a tímárműhelyben és utána ingyen tanítsd az embereket”.
Végezetül két gondolat a segítségkérésről
Ha segítséget kérsz, azt mondod: “nem tudom megoldani a problémámat, kérlek oldd meg helyettem”.
Ez előfordul mindenkivel. Teljesen jó dolog segítséget kérni.
Viszont ha ingyen akarod, azt mondod: “nem tudom megoldani a problémámat, oldd meg te, és még legyél is hálás, hogy az én ügyeimmel foglalkozhatsz, sőt fizess érte, hogy Nekem segíthetsz”
Így egy zsarnok beszél a szolgájával.
Márpedig ha tiszteled magad, elutasítod a zsarnokokat!