Kezdőlap Spiritan Életmód Szabadulj meg a stressztől egyszerűen – a meditációról kezdőknek

Szabadulj meg a stressztől egyszerűen – a meditációról kezdőknek

133
0
Szabadulj meg a stressztől egyszerűen - a meditációról kezdőknek
Szabadulj meg a stressztől egyszerűen - a meditációról kezdőknek

A stressz kis mértékben orvosság, nagy mennyiségben méreg. Normális körülmények között, ha ritkán van benne részünk, a stressz a túlélést, a hatékonyabb, gyorsabb cselekvést teszi lehetővé.

Ha viszont napi rendszerességgel élünk stresszben, a pozitív hatások eltűnnek és ami marad, az tönkretesz. Tönkreteszi az egészséget, az önbecsülést, az énképet, lehetetlenné teszi a harmóniát, gátolja az Áramlást és megakadályozza a bőséget.

Szabadulj meg a stressztől egyszerűen - a meditációról kezdőknek
Szabadulj meg a stressztől egyszerűen – a meditációról kezdőknek

Ismerős a helyzet? Felhúz a munkahelyeden a főnököd, a kollégák, az ügyfelek, hisztis a saját gyereked vagy másé, de éppen a te ülésed háttámláját rugdossa, a határidők fenyegetően tornyosulnak föléd, annyi dolgod van, hogy már nem tudod, mit tegyél félre (a szabadidődet és a pihenést már rég elfeledted), az anyagi problémák is igencsak a nyakadba lihegnek, meg úgy általában, az egész jövő félelmetesnek tűnik…

Miért jó a meditáció?

Mit szólsz, ha azt mondom, a fenti problémák csak tünetek? Méghozzá hiánytünetek. A legjobb megoldás a stresszmentes élet megteremtése. Ha erre nincs lehetőség rövidtávon, akkor a második legjobb megoldás a meditáció.

A meditáció egyébként is egy olyan tevékenység, amely minden élethelyzetben, bárki számára hasznos. Aki mágiával, ezoterikus tevékenységekkel, spiritualitással foglalkozik, annak majdhogynem „kötelező”.

Mi az a meditáció?

A meditáció annyit jelent: elmélyülés. A meditáció a kulcs, mely megnyitja a kaput a belső világod felé. Ahhoz a világhoz, amelyben ott a béke, az öröm és a szeretet végtelen forrása.

A meditáció célja egy olyan lelkiállapot elérése, amikor a test tudatosan ellazul, és szellemünket átengedjük a nyugalomnak és valamely pontra való összpontosításnak.

Szabadulj meg a stressztől egyszerűen - a meditációról kezdőknek
Szabadulj meg a stressztől egyszerűen – a meditációról kezdőknek

Természetesen többfajta meditáció is létezik, van, ahol a teljes kiürülés állapota a cél, vagy éppen valamely tevékenységben történő teljes jelenlét megvalósítása.

A legtöbb vallásban gyakorolnak valamiféle meditációt, habár a meditáció nem jelent szükségképpen vallásos tevékenységet. A meditáció emellett kiválóan alkalmas a belső nyugalom helyreállítására, és hogy eltávolítsd a gondolataidat a külvilágtól, és visszanyerd a belső békéd.

9 érv a meditáció gyakorlásának azonnali kezdése mellett

  1. Nagyon kis erőfeszítést igényel az elsajátítása.
  2. Csökkenti a szétszórtságot.
  3. Átformálja az agyat, tanulékonyabbá válsz tőle.
  4. Növekszik az agy szürkeállománya.
  5. Jól kezelhető vele a depresszió és a szorongás.
  6. Újraindítja, kitisztítja a fáradt, kiégett elmét.
  7. Pár hét alatt jelentősen javul a koncentrációképesség.
  8. Leküzdhető vele a függőség.
  9. A gyerekek boldogabbak, egészségesebbek és sikeresebbek lesznek tőle.

Felkészülés a meditációra: a 3-6-3 légzés

Elárulok egy titkot: már azzal, ha a helyes légzést gyakorlod, meditálni fogsz! Igaz, olyan lesz ez, mint amikor kis szárnyakkal siklasz pár métert a levegőben, összehasonlítva egy utasszállító több órás útjával, ám mégis… mégis repülsz! Azaz meditálsz.

A helyes légzéssel megtapasztalhatod a meditációt és egyébként is jót tesz. A gyakorlat rendkívül egyszerű. Helyezkedj el kényelmesen. Felejtsd el a lótuszülést, törökülést vagy akár csak az ülést. Állhatsz, guggolhatsz, térdelhetsz vagy akár gyalogolhatsz is. Csinálhatod buszon, repülőn vagy a sorban állva is, munka közben, értekezleten, vagy vacsorakészítés közben. Szinte bármikor.

Felkészülés a meditációra: a 3-6-3 légzés
Felkészülés a meditációra: a 3-6-3 légzés

Arra figyelj csak, hogy hasi légzést folytass. Ez a férfiaknak természetesen megy, a nőknek jellemzően tanulniuk kell (bár az anyukáknak már van benne gyakorlatuk). Annyi a lényege, hogy belégzésnél először a „has” azaz a tüdő alsó szakasza teljen meg levegővel, így biztosítva a maximális oxigénfelvételt.

Ha már megy a hasi légzés, a következő ütemre csináld:

  • 3 másodperc belégzés (szívd teljesen tele a tüdőd),
  • 6 másodperc benntartás,
  • 3 másodperc kifújás (teljesen fújj ki minden levegőt),
  • 6 másodperc kinntartás;

Majd kezdd elölről. …-3-6-3-6-…

Csináld, ameddig jól esik, bár érdemes legalább pár percig gyakorolnod minden alkalommal. Egy idő után azt fogod észrevenni, hogy egyre nyugodtabbá válsz, és mégis teljesen feltöltődsz.

Ha már könnyedén megy a 3-6-3, akkor növelheted 4-8-4-re, majd 5-10-5-re is. A lényeg azonban az, hogy az alap 3-6-3 ütem menjen.

Jó gyakorlást!

Oszd meg azokkal, akik fontosak számodra!
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here